ژاپن راکتورهای هسته‌ای خود را دوباره راه‌اندازی کرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز این نخستین بار پس از وقوع فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال 2011 میلادی است که دولت ژاپن با آغاز به کار مجدد راکتورهای هسته ای این کشور علی رغم مخالفت افکار عمومی ، موافقت کرده است .

بر این اساس ، یوشیهیکو نودا نخست وزیر ژاپن که با کاهش شدید میزان محبوبیت روبرو شده است از آغاز به کار مجدد راکتورهای هسته ای در این کشور حمایت کرده است . دولت ژاپن با فعالیت مجدد دو راکتور هسته ای متعلق به شرکت کانسای الکتریک در استان اوهی موافقت کرده است .

به اعتقاد کارشناسان انرژی دولت ژاپن برای تامین انرژی مورد نیاز این کشور طی ماههای آینده مجبور است تا فعالیت راکتورهای هسته ای بیشتری را مجددا از سر بگیرد . یوکیو ادانو وزیر بازرگانی و تجارت ژاپن نیز تاکید کرد ما از بحران و فاجعه فوکوشیما درسهای زیادی آموخته ایم و امیدواریم با اصلاح سیستم امنیتی و نظارت بر فعالیت راکتورهای هسته ای از وقوع مجدد این گونه اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی توقف فعالیت راکتورهای هسته ای در ژاپن تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت و ژاپن بدون راکتورهای هسته ای در آینده نمی تواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند . تا قبل از مارس 2011 میلادی انرژی هسته ای بیش از 30 درصد برق مورد نیاز ژاپن را تامین می کرد . از زمان وقوع فاجعه فوکوشیما هر 50 راکتور هسته ای ژاپن برای انجام عملیات نگهداری و بازدید فنی تعطیل شده اند .





:: برچسب‌ها: سقوط , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: